keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Waiting, waiting and a little more waiting

Otsikko sen jo kertookin. Viime aikoina oon joka aamu herännyt ja miettinyt, että ehkä tänään, koko päivän odottanut soittoa ja illalla nukkumaan mennessä melkein seonnut tästä tietämättömyydestä. On tosi vaikeaa tietää olevansa lähdössä "joskus tässä lähiaikoina" ja "jonnekin päin Amerikkaa", kun se on kaikki mitä tietää. Etkä oo lähdössä sinne vain vähäksi aikaa vaan muuttamassa sinne vuodeksi, muttet siltikään voi kunnolla valmistautua. Jos saisin edes tietää lähtöpäivän saisin jo aikalailla mielenrauhan, mutta eihän se ole mahdollista ennen kuin perhetiedotkin tulevat.



Vielä pari viikkoa sitten ajattelin, että eihän tässä mitään kiirettä ole ja pystyin olemaan päiviä ilman, että mietin sijoitustietoja koko aikaa. Mutta eilen jotenkin heräsin siihen, että nyt on oikeasti jo heinäkuu. Ensimmäiset vaihtarit lähtevät TÄSSÄ kuussa ja samalla, kun he kaivavat matkalaukkuja esiin niin minä vasta mietin missä vaiheessa saan tietää minne ja millon oon menossa. Oon aina ollut ihminen, joka suunnittelee kaiken tarkasti etukäteen ja nytkin oon tehnyt listan asioista, mitkä pitää tehdä, mutta oon hermoromahduksen partaalla, koska nyt mulla ei oo mahdollisuutta suunnitella kaikkea niin tarkkaan :D On tosi ahdistavaa, kun ei tiedä mihin mennessä kaiken pitäisi olla valmiina eikä listakaan mikään ihan lyhyt ole...

Tiedän kyllä hyvin, että nyt mennään vasta heinäkuun ensimmäisiä päivä ja monet saavat tietonsa tässä kuussa tai jopa vasta elokuussa eikä mulla oikeasti ole mitään syytä huoleen. Se vaan ei silti tarkoita sitä, että pystyisin olemaan panikoimatta, vaikka tiiänkin, että se on turhaa. Kai se on ihan luonnollista, että tässä tilanteessa tietoa odottaa enemmän kuin mitää muuta. Ja kun ne tiedot sitten joku päivä tulee, tuun todennäköisesti sekoamaan ihan totaallisesti. Mutta tällä hetkellä en voi muuta kuin odottaa ja yrittää keskittyä kaikkeen muuhun. Onneksi mulla on nyt heinäkuuksi tiedossa kaikkea kivaa, että saan ajatukset varmasti muualle :) Eikä mulla oo onneksi sitäkään huolta, ettenkö saisi aikaa Suomessa käytettyä mitenkään järkevästi.



Tästä postauksesta tuli nyt melko negatiivinen, mutta oon alusta asti ajatellut, että tuun kirjoittamaan tänne blogiin mahdollisimman rehellisesti kaikesta. Mun mielestä vaihtariblogeista, joissa kerrotaan vaan niistä hyvistä jutuista, voi saada vääränlaisen käsityksen koko hommasta. Vaihtovuoteen kuuluvat sekä hyvät, että huonot hetket, mutta kaikki ne yhdessä tekevätkin siitä täydellisen. (Kuulostipa tuo nyt syvälliseltä :Dd) Eikä yksi huonommissa fiiliksissä kirjoitettu postaus missään nimessä tule tarkoittamaan sitä, ettenkö olisi onnellinen tai haluaisi tehdä tätä. Päinvastoin, oon tällä hetkellä erittäin onnellinen. Viime aikoina oon arvostanut pienimpiäkin juttuja ja hetkiä Suomessa enemmän kuin koskaan, oon tavannut paljon ihania ihmisiä, joita en koskaan olisi muuten tavannut ja odotan lähtöä ja tulevaa vuotta niin innoissani, ettei sanat ees riitä kertomaan. Voin jo nyt sanoa, että vaihtariksi hakeminen on ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä, vaikka en ole vielä edes lähtenyt yhtään mihinkään!

- Carla

Kuvat: WeHeartIt

4 kommenttia:

  1. Hei älä huoli! Kaikki menee ihan mallikkaasti ja kuten kuvakin sanoo "Good things take time". Yritä vaan nauttii joka hetkestä, nyt ja tulevaisuudessa minne ikinä päädytkin. Paras vaihtari on yleensä semmonen joka ei turhaa stressaa, on valmis lähtemään minne vaan ilman ennakkoluuloja ja yrittää pysyä positiivisena vaikka kaikki ei menisikään aina käsikirjoituksen mukaisesti. Yleensä just niistä suunnittelemattomista jutuista jää ne parhaat muistot! :-) Hyvin menee!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos tosi paljon ihanasta kommentista!! :) Ja aivan totta puhut, positiivinen asenne on se ratkaiseva juttu ja oon todellakin valmis lähtemään ihan minne tahansa päin Jenkkejä!

      Poista
  2. Tiedän niin tunteen!! Eilen olin vielä ihan epäitoivonen ja koko ajan oli niin epävarma ja tietämätön olo lähdön suhteen ja ei tienny yhtään mitä odottaa. Mutta mä lupaan, ne tiedot tulee just silloin kun sä vähiten odotat! Vaikka se tuntuu hassulta ajatella, et tiedot voi tulla vaikka viiden minuutin päästä, niin ne voi tulla ihan koska vaan. Mäkin heräsin ihan normaalisti ja katoin kännykkää, Upilta oli soitettu ja sain mun tiedot :) Eli tsemppiä odotteluun ja usko pois pian ne sunki tiedot sieltä tulee ja lupaan et odotus palkitaan!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tsempeistä! <3 Onhan tässä onneks vielä aikaa jäljellä:) Ja onnea vielä sulle perhetiedoista, sulle tulee niin ihana vuosi! :)

      Poista